Vindbaarheid Google verbeteren

Barry designbase

Elk bedrijf wilt betere vindbaarheid op Google voor zijn website.

Betere vindbaarheid betekent meer bezoekers.

En meer bezoekers betekent meer klanten.

Welk bedrijf wilt dat nou niet?

Maar hoe verbeter je de vindbaarheid van jouw website op Google?

vindbaarheid Google target audience
(Bezoekers vindbaarheid Google)

Hoe verbeter je de vindbaarheid op Google?

De vindbaarheid van je website verbeteren op Google is door hoger in de zoekresultaten te komen staan voor belangrijke zoektermen.

Dit kun je behalen doormiddel van SEO.

Misschien heb je er al wel eens van gehoord, zo niet? Leg ik het even kort uit:

SEO (Search Engine Optimization of zoekmachine optimalisatie) is het optimaliseren van jouw website om hoger in de zoekresultaten te komen staan.

Dit proces bestaat uit het optimaliseren van 3 grote onderdelen:

1. Gebruikerservaring

Gebruikers ervaring is het aller belangrijkste onderdeel van SEO.

Alles kan perfect zijn maar zodra de gebruikerservaring slecht is zullen mensen de website snel verlaten.

Bezoekers die de website snel verlaten, laten aan Google zien dat de gebruikerservaring slecht is en Google zal je website hiervoor straffen.

De straf is natuurlijk een lagere positie in de zoekresultaten.

Gebruikerservaring bestaat uit de UI, goede content, duidelijkheid en zo min mogelijk geschreeuw en afleidingen.

UI

UI staat voor User Interface, dit is een samenstelling van alle interactieve onderdelen van de website zoals;

  • Contact formulieren
  • Menu’s
  • Broodkruimels
  • En meer

Goede content

Als ik zeg goede content, heb ik het over goed geschreven teksten zodat het niet lastig is om doorheen te lezen, dit is een van de grootste fouten die bedrijven maken.

Teksten zo professioneel mogelijk schrijven met de grootste woorden en de langste zinnen.

Dat leest niet zo fijn als een tekst die wat losser geschreven is, toch?

Duidelijkheid

Duidelijkheid van paginaopbouw, duidelijkheid van menu’s, en andere aspecten van de website.

Bij pagina opbouw, in plaats van een lap tekst, breek het in stukken en maak het overzichtelijker, niemand zit te wachten om een hele lap tekst te lezen, maar als het in stukken opgebroken is ziet het er leesbaarder uit, toch?

Menu’s moeten duidelijk aangegeven zijn, zorg ervoor dat elke bezoeker alles makkelijk kan vinden.

Zo min mogelijk geschreeuw en afleidingen

Plak je website niet vol met advertenties, afbeeldingen, pop-ups en meer.

Alles kan gebruikt worden, maar wel in de juiste hoeveelheden.

Optimalisatie vindbaarheid Google
(Optimalisatie vindbaarheid Google)

2. Content

Content is ook erg belangrijk.

Content moet voor de doelgroep waar deze voor bedoeld is geschreven worden.

Zorg dat de content geoptimaliseerd is.

En zorg voor duidelijkheid (gebruikerservaring^)

3. Technische optimalisatie

Technische optimalisatie is het verminderen van ongebruikte stukken code in de website.

Snelheid optimalisatie.

URL’s optimaliseren.

En nog een aantal andere aspecten.

Pas op voor Google penalty’s

SEO uitvoeren is een lastige taak.

Het kost veel kennis en veel tijd.

Onderzoeken tot het werken in de code van de website.

Alles moet gedaan worden voor de gebruikerservaring en de algoritmes van Google.

1 goede fout kan al dit harde werk ongedaan maken.

Google penalty’s delen ze links en rechts uit aan website die gebruik proberen te maken van SEO.

Mensen die shortcuts gebruiken om sneller bovenaan te komen staan zullen hiervoor gestraft worden.

Er zijn een hoop fouten die kunnen resulteren in een Google penalty dus doe hier je research naar.

Er zijn niet zo lang geleden ook nog een hoop websites gedeindexeerd.

Dit betekent niet een slechtere vindbaarheid maar dit betekent dat de website simpelweg niet meer organisch gevonden kan worden op Google.

Alleen nog als je de juiste URL intypt.

Dat is elk bedrijf met een website’s ergste nachtmerrie.

Maar dit is natuurlijk te voorkomen.

Er moet simpelweg veel kennis voor opgedaan worden.

Durf je het niet zelf te wagen?

Neem HIER een kijkje!

Wanneer is de juiste tijd om in SEO te investeren?

Er is een oud chinees gezegde:

Het beste moment om een boom te planten was 20 jaar geleden. Het op één na beste moment is nu.

Dit geldt ook voor SEO.

Of dit geld of tijd is.

Zo snel mogelijk investeren in SEO is het slimste wat je kunt doen.

SEO heeft tijd nodig.

Kost veel werk.

Hoe eerder je begint, hoe makkelijker het is om hoog te scoren.

Dus het korte antwoord op; wanneer is de juiste tijd om in SEO te investeren?

Is NU.

Betaalde manier van vindbaarheid Google verbeteren

Natuurlijk kun je op betalen om de vindbaarheid van je website op Google te verbeteren.

Dit is SEA (Search Engine Adverts).

SEA zijn de gesponsorde linkjes bovenaan in de zoekresultaten.

SEA kan erg duur zijn, maar zolang je er winst uit haalt is SEA het 100% waard.

SEA is erg lastig, als je het hoogste betaald per klik betekent dit niet direct dat je ook helemaal bovenaan komt te staan.

Google is voor de gebruikservaring dus, elke pagina die geadverteerd wordt op Google wordt vergeleken.

De pagina’s met de beste gebruikerservaring hoeven een stuk minder te betalen om bovenaan te komen staan.

Dit betekent dat de pagina bovenin de zoekresultaten misschien wel minder betaald per klik dan de pagina eronder.

Apart systeem he?

In deze tekst zal ik niet exact uitleggen hoe Google adwords werkt.

Op deze website : KLIK HIER – kun je inloggen en leren hoe je dit zelf aan kunt pakken.

Je kunt ook altijd op Youtube kijken hoe je het zelf aan kunt pakken.

Wil je het liever een ander laten doen? Neem HIER contact op voor een vrijblijvende offerte!

Betaalde vindbaarheid Google
(Betaalde vindbaarheid Google)

Conclusie: vindbaarheid Google verbeteren

SEO is erg belangrijk voor elk bedrijf.

Het is slim om er zo snel mogelijk in te investeren of het nu tijd of geld is.

En zoek je een betaalde optie om direct hoog in de zoekresultaten te komen staan is SEA de oplossing.

Ik wens je succes met de optimalisatie van jouw website.

En wil je SEO of SEA uitbesteden? Weet je ons te vinden!

Scroll naar boven

Afspraak maken

Voer hier je gegevens in en wij nemen contact op om een afspraak te maken.

Afspraak maken

Voer hier je gegevens in en wij nemen contact op om een afspraak te maken.